Zgodnie z art. 61 ust. 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) art. 73 ust 1 oraz art. 74 ust 3 Ustawy z dnia 13 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska orz ocenach oddziaływania naśrodowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) oraz zgodnie z § 3 ust. 1 pkt. 62 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r., w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.)
zawiadamiam
- iż na wniosek z dnia z dnia 06.12.2024 r. (który wpłynął do tut urzędu 6 grudnia 2024 r.) uzupełniony w dniu 23 grudnia 2024 r. firmy BIOTOP-ROYAL Mikołaj Wincenciak, ul. Zdrojowa 146, 32-400 Myślenice, reprezentowanej przez pełnomocnika Wojciecha Przęczek zam. ul. Ks. J. Przytockiego 83, 32-447 Siepraw wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedsięwzięcia pod nazwą: „Budowa oraz wyposażenie hali w technologię do produkcji farb na działkach 1770/4, 1770/2 i 2793/2, obręb Siepraw, gmina Siepraw, powiat Myślenicki, województwo małopolskie.”
- przekazaniu złożonego wniosku do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie, w celu uzyskania opinii co do konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko i ustaleniu ewentualnego zakresu raportu.
Wobec powyższego informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeksu Postępowania Administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium. Z dokumentacją w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Siepraw, 32-447 Siepraw, ul. Kawęciny 30 pokój nr 15: w poniedziałki w godzinach 8.00-16.00, we wtorki, środy i czwartki 8.00-14.00 oraz w piątki 8.00-13.00.
Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia, należy uzyskać opinię Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.
Pouczenie
- W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowy adres ma skutek prawny (art. 41 Kodeksu Postępowania Administracyjnego).
- Strony niniejszego postępowania mają prawo do czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji możliwość wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. (Art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego).
- Strona może działać przez pełnomocnika (Art. 32 Kodeksu postępowania administracyjnego)
- Pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie (Art. 33§2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
- Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza się pełnomocnikowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika (art. 40 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego) .
Pełnomocnik jest zobowiązany przedłożyć do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, z załączonym dowodem wpłaty opłaty skarbowej w kwocie 17 zł. Zgodnie z ustawą z dna 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) oraz art. 49 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) – zawiadomienie zostanie umieszczone na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy Siepraw, przy ul. Kawęciny 30 i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Siepraw. Zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Otrzymują:
- Strony postępowania (obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA)
- A/a
Do wiadomości:
- Pełnomocnik inwestora – Pan Wojciech Przęczek
Niniejsze zawiadomienie – obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez:
- Zamieszczenie w publicznym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku ( http://bazaooos.gdos.gov.pl/web/guest/home )
- Na stronie internetowej www.siepraw.pl;
- W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Siepraw
- Na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Siepraw
