Zgodnie z art. 61 ust. 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) art. 73 ust 1 oraz art. 74 ust 3 Ustawy z dnia 13 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska orz ocenach oddziaływania naśrodowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) oraz zgodnie z §  3 ust. 1 pkt. 62 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r., w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. poz. 1839 z późn. zm.)

zawiadamiam

  • iż na wniosek z dnia z dnia 06.12.2024 r. (który wpłynął do tut urzędu 6 grudnia 2024 r.) uzupełniony w dniu 23 grudnia 2024 r. firmy BIOTOP-ROYAL Mikołaj Wincenciak, ul. Zdrojowa 146, 32-400 Myślenice, reprezentowanej przez pełnomocnika Wojciecha Przęczek zam. ul. Ks. J. Przytockiego 83, 32-447 Siepraw wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji przedsięwzięcia pod nazwą: „Budowa oraz wyposażenie hali w technologię do produkcji farb na działkach 1770/4, 1770/2 i 2793/2, obręb Siepraw, gmina Siepraw, powiat Myślenicki, województwo małopolskie.”
  • przekazaniu złożonego wniosku do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Krakowie, w celu uzyskania opinii co do konieczności przeprowadzania oceny oddziaływania na środowisko i ustaleniu ewentualnego zakresu raportu.

Wobec powyższego informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeksu Postępowania Administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium. Z dokumentacją w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Siepraw, 32-447 Siepraw, ul. Kawęciny 30 pokój nr 15: w poniedziałki w godzinach 8.00-16.00, we wtorki, środy i czwartki 8.00-14.00 oraz w piątki 8.00-13.00.

Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w § 3 ust. 1 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112), w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia, należy uzyskać opinię Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.

Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.

Pouczenie

  1. W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowy adres ma skutek prawny (art. 41 Kodeksu Postępowania Administracyjnego).
  2. Strony niniejszego postępowania mają prawo do czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji możliwość wypowiedzenia się co do zebranych dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. (Art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego).
  3. Strona może działać przez pełnomocnika (Art. 32 Kodeksu postępowania administracyjnego)
  4. Pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie (Art. 33§2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
  5. Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza się pełnomocnikowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika (art. 40 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego) .

Pełnomocnik jest zobowiązany przedłożyć do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, z załączonym dowodem wpłaty opłaty skarbowej w kwocie 17 zł. Zgodnie z ustawą z dna 16 listopada 2006 r., o opłacie skarbowej (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.).

Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron postępowania przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1112) oraz art. 49 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 572) – zawiadomienie zostanie umieszczone na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy Siepraw, przy ul. Kawęciny 30 i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Siepraw. Zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.

Otrzymują:

  • Strony postępowania (obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA)
  • A/a

Do wiadomości:

  • Pełnomocnik inwestora – Pan Wojciech Przęczek

Niniejsze zawiadomienie – obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez:

  • Zamieszczenie w publicznym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku ( http://bazaooos.gdos.gov.pl/web/guest/home )
  • Na stronie internetowej www.siepraw.pl;
  • W Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Siepraw
  • Na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Siepraw