Zgodnie z art. 61 ust. 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U z 2021r., poz. 735 z późn. zm.) art. 73 ust. 1 oraz art.74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U z 2021r., poz. 247 z poźn. zm.) oraz zgodnie §3 ust.1 pkt. 60 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 poz. 1839 z dnia 26.09.2019r.)
zawiadamiam
- iż na wniosek z dnia 25.11.2022 r. Zarządu Dróg Powiatowych w Myślenicach, reprezentowanego przez pełnomocnika P. Piotra Nowak, zam. ul. Dojazdowa 9/57, 33-300 Nowy Sącz wszczęto postępowanie administracyjne w sprawie zmiany ostatecznej decyzji z dnia 27.09.2022 r. znak: GPiŚ.6220.3.2022 stwierdzającej brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia: Przebudowa drogi powiatowej nr 1950K na terenie Gminy Siepraw (ul. Księdza Jana Przytockiego) wraz ze skrzyżowaniem z drogą powiatową nr 1947K (ul. Jana Pawła II)”.
- przekazaniu złożonego wniosku o zmianę decyzji do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej Krakowie w celu uzyskania opinii co do konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i ustaleniu ewentualnego zakresu raportu.
Wobec powyższego informuję o uprawnieniach wszystkich stron tego postępowania wynikających z art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego do czynnego w nim udziału w każdym jego stadium.
Z dokumentacją w powyższej sprawie można zapoznać się w siedzibie Urzędu Gminy Siepraw, 32-447 Siepraw, ul. Kawęciny 30, pok. nr. 15: w poniedziałki w godzinach od 8.00 do 16.00, we wtorki, środy od 8.00 do 14.00 oraz w piątki od 8.00. do 13.00.
Przedmiotowa inwestycja należy do przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, określonych w §3 ust.1 pkt. 60 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019 poz. 1839 z dnia 26.09.2019r.).
Zgodnie z art. 64 ust. 1 i 2 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 2081 z poźn. zm.), w toku postępowania zmierzającego do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla niniejszego przedsięwzięcia, należy uzyskać opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Myślenicach oraz Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie.
Wobec powyższego rozstrzygnięcie sprawy nastąpi niezwłocznie po uzyskaniu wymaganych opinii oraz ewentualnych uzgodnień.
Pouczenie:
- W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swojego adresu. W razie zaniedbania tego obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowy adres ma skutek prawny (art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego).
- Strony niniejszego postępowania – mają prawo czynnego udziału w każdym stadium postępowania, a przed wydaniem decyzji możliwość wypowiedzenia się co do zebrania dowodów i materiałów oraz zgłoszonych żądań. (art. 10 Kodeksu postępowania administracyjnego).
- Strona może działać przez pełnomocnika. (art. 32 Kodeksu postępowania administracyjnego).
- Pełnomocnictwo powinno być udzielone na piśmie (art. 33 §2 Kodeks postępowania administracyjnego). Pełnomocnik jest zobowiązany przedłożyć do akt oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, z załączonym dowodem wpłaty opłaty skarbowej w kwocie 17 zł, zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2018 poz. 1044).
- Jeżeli strona ustanowiła pełnomocnika, pisma doręcza się pełnomocnikowi. Jeżeli ustanowiono kilku pełnomocników doręcza się pisma tylko jednemu pełnomocnikowi. Strona może wskazać takiego pełnomocnika (art. 40 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego).
Ponieważ w powyższej sprawie liczba stron przekracza 10, zgodnie z art. 74 ust. 3 o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity Dz. U z 2021r., poz. 247 z poźn. zm. )oraz art. 49 Kodeksu Postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U z 2021r., poz. 735 z późn. zm.) - zawiadomienie zostanie zamieszczone na tablicach ogłoszeń Urzędu Gminy Siepraw przy ul. Kawęciny 30 i na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Gminy Siepraw. Zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia, w którym nastąpiło udostępnienie pisma w Biuletynie Informacji Publicznej.
Siepraw, dnia 28 listopada 2022 r.
GPiŚ.6220.3.2022
Otrzymują:
- Strony postępowania (obwieszczenie zgodnie z art. 49 KPA)
- a/a.
Do wiadomości:
- Pełnomocnik Inwestora - Pan Piotr Nowak , zam. ul. Dojazdowa 9/57, 33-300 Nowy Sącz
Niniejsze zawiadomienie - obwieszczenie zostaje podane do publicznej wiadomości poprzez:
- zamieszczenie w publicznym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku (http://bazaoos.gdos.gov.pl/web/guest/home);
- na stronie internetowej www.siepraw.pl;
- w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Siepraw;
- na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Siepraw